미국의 다국적 독립 투자 은행인 파이퍼 샌들러에서는 매년 2번씩 Z세대의 관심사와 소비 트렌드를 분석한 보고서를 발표하고 있다.
이를 통해 향후 주 소비층이 될 세대의 관심사를 미리 알아보고, 새로운 투자 아이템 찾는 방법을 돈워리스쿨과 유튜브를 통해 배웠다.
그래서 꾸준히 체크하면서 변화된 내용을 정리하여 포스트로 보관해두기로 했다.
특히 이번 반기의 조사는 코로나 사회적 격리로 인해, 참가한 Z세대는 격리된 상태에서 설문조사에 참가했다고...
그래서 단순히 코로나 전/후만 볼 것이 아니라 비슷한 항목을 조사한 과거 결과도 함께 비교해보기로 했다.
▶ 2017년 봄, 2020년 봄: 시간 흐름에 따른 Z세대 트렌드 변화
▶ 2019년 가을, 2020년 봄: 코로나 전/후에 따른 Z세대 트렌드 변화
- 미국 온라인 쇼핑의 1등 아마존, 점점 점유율 상승 중
- 룰루레몬이 새롭게 순위권에 등장, 중저가 브랜드 직구매는 점점 밀리는 형태를 보여줌
- 관련 종목: AMZN, NKE, URBN, LULU
- 최근 틱톡 사용자 급증으로 기존에 사용하던 핀터레스트 순위 밀림: 이미지 > 비디오 영향일 듯
- 관련 종목: FB, SNAP, TWTR, PINS
- 넷플릭스 점유율이 주춤했다가 코로나 이후 유튜브를 제침, 하지만 여전히 점유율 하락 중
- 유튜브는 크리에이터가 각광받으며 점유율이 오르는 듯했으나 최근 점유율 하락 중
- 케이블 TV 시청자 역시 점차 줄어드는 중
- 새로운 OTT 매체인 Hulu, Disney+의 사용자 증가
- 관련 종목: NFLX, GOOG, DIS, AMZN
- 새롭게 추가된 설문조사: 사회/정치 문제
- Z세대들은 환경, 인권, 안전과 관련된 이슈에 관심이 많음: ESG 관련
- 2019년 가을: 환경, 이민, 총기 사용, 낙태, 인종평등
- 2020년 봄: 환경, 코로나 바이러스, 낙태, 총기 사용, 인종평등
Key Takeaways
The survey was conducted from February 17 – March 27 with several teens taking it while quarantined at home
• Teen “self-reported” spending contracted this Spring by 13% Y/Y & 4% sequentially to $2,300—lowest since Fall 2011
• 47% of teens believe the economy is getting worse—vs. 32% in Fall 2019 & 28% in Spring 2019
• Food continues to be teens’ No. 1 wallet priority at 25% share up from 23% in Fall
• Teens care about social/political issues naming the environment as No. 1; Coronavirus took the No. 2 spot
• Teens’ favorite celebrity is Kevin Hart and most followed influencer on social media David Dobrik, unchanged from Fall
Spending & Shopping Behavior
• Food continues to be teens’ No. 1 spending category at 25% of wallet share, up from 23% in Fall 2019
• Amazon continues to climb as teens’ No. 1 preferred online shopping mindshare at 53%
—10x higher than the No. 2 ranking, Nike
• Cosmetics spending for females hits 10-year low with spending down 26% Y/Y to $103/year
• 78% of female teens use online influencers as a source of discovery for beauty brands and trends
• Teens indicated they spend an average of $89/year on handbags
— a new survey low and compares to peak spending of $197/year (Spring 2006)
• Average video game spend by teens over the past 15 surveys is $197
Brand Preferences
• Chick-fil-A remains No. 1 restaurant for 5 surveys; Starbucks retains double-digit share
• Kellogg most preferred snack brand among teens
• Ulta maintains No. 1 preferred beauty destination against Sephora for third survey in a row
• Netflix surpasses YouTube as No. 1 daily video consumption; Disney+ debuts in top 5 ahead of Amazon and Apple TV+
• 85% of teens own an iPhone and 88% expect an iPhone to be their next phone, both new all-time survey highs
출처: Piper sandler Companies(PIPR)
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