Taking Stock With Teens.
미국의 다국적 독립 투자 은행인 파이퍼 샌들러에서는 매년 2번씩 Z세대의 관심사와 소비 트렌드를 분석한 보고서를 발표하고 있다. 이를 통해 향후 주 소비층이 될 세대의 관심사를 미리 알아보고, 새로운 투자 아이템 찾는 방법을 돈워리스쿨과 유튜브를 통해 배웠다. 그래서 꾸준히 체크하면서 변화된 내용을 정리하여 포스트로 보관해두기로 했다.

- 54% cite Amazon as their No. 1 favorite e-com site; SHEIN took No. 2 spot for the first time (ahead of Nike)
- Amazon is on a steady rise.

- Snapchat is the favorite social media platform; Instagram fell from No. 2 to No. 3 as TikTok moved up to No. 2.
- TikTok continued to rise despite Trump's ban on use.
- Instagram fell 2 steps in 6 months.

- Teens spend 34% of their daily video consumption on Netflix (gained share) followed by YouTube.
- Cable TV viewers steadily decline

- Added survey: Social, political issues
- Generation Z is very interested in issues related to the environment, human right, and safety; ESG
- Spring 2020: Environment, COVID-19
- Fall 2020: The US presidential election and continued black damage
Key Takeaways

48%의 10대들은 경기가 점점 나빠지고 있다고 생각 - vs. 2020 봄 47%, 지난 가을 32%
48% of teens believe the economy is getting worse vs. 47% in Spring & 32% last Fall
10대가 자체적으로 기록한 지출은 $2,150 사상 최저치를 기록 - 연속 5% 감소, 전년 대비 9% 감소
Teen “self-reported” spending at an all-time survey low of $2,150, down 5% sequentially & 9% Y/Y
소비 지출 축소 분야: 음식(소비 비율은 줄었으나 지출 1순위 유지), 콘서트, 이벤트
Spending less on food & concerts/events
소비 지출 확장 분야: 비디오 게임, 영화, 가구/방 인테리어
Spending more on video games, movies & furniture
Spending & Shopping Behavior

여성 화장품 지출 전년대비 20% 감소; 남성용 스킨케어 12% 증가
Cosmetics spending for females down 20% Y/Y; skincare for females down 3%; skincare for males up 12%
10대 선호 레스토랑/스낵은 Spring survay와 별 차이가 없지만 던킨이 맥도널드를 제치고 한 단계 상승
Top Restaurants/snacks of teens are no different from Spring survey, but Dunkin' one step ahead of McDonald.
가장 좋아하는 온라인 커머스 사이트는 아마존이다. (54%)
54% cite Amazon as No. 1 favorite e-commerce site
18%의 10대 소비자 중 임파서블 푸드의 콩고기를 제일 선호한다.
18% of teens consume plant-based meat with Impossible Foods as the No. 1 choice
비디오게임: 10대 소비 점유율 10% 차지, 새롭게 조사한 결과 63%가 NextGen 콘솔 구매 예상
Video games is 10% of total teen wallet share—new survey high; 63% expect to purchase a NextGen console
Brand Preferences
86%의 10대가 아이폰을 소유하고 있으며, 다음 핸드폰으로 아이폰을 선택한 비율 역시 89%로 사상 최고치 달성; 2020년 봄 대비 각 1% 증가
86% of teens own an iPhone and 89% expect an iPhone to be their next phone, both all-time survey highs
루이비통이 10대 선호 핸드백 브랜드 1위 차지, 마이클 코어스 선호도 감소
Louis Vuitton unseats Michael Kors for No. 1 spot as a preferred handbag; Coach gained share
COVID-19 Insights
8%의 10대 혹은 가족 구성원이 코로나에 감염되어있다.
8% of teens or an immediate member in their household have had COVID-19
일을 하지 않는 23%의 10대들은 코로나 바이러스가 그들의 업무 능력에 영향을 미친다고 말한다.
23% of teens not working indicated COVID-19 impacted their ability to work
76%의 10대는 비대면 형식의 수업으로 학교에 복귀했다.
76% of teens went back to school either in a hybrid format or fully virtual
출처: Piper sandler Companies(PIPR)
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