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FIRE 01. 투자/10. 자료

Trend survey of Gen Z(Fall 2020)

by sage.d 2020. 10. 12.

 

Taking Stock With Teens.

미국의 다국적 독립 투자 은행인 파이퍼 샌들러에서는 매년 2번씩 Z세대의 관심사와 소비 트렌드를 분석한 보고서를 발표하고 있다. 이를 통해 향후 주 소비층이 될 세대의 관심사를 미리 알아보고, 새로운 투자 아이템 찾는 방법을 돈워리스쿨과 유튜브를 통해 배웠다. 그래서 꾸준히 체크하면서 변화된 내용을 정리하여 포스트로 보관해두기로 했다.

 

- 54% cite Amazon as their No. 1 favorite e-com site; SHEIN took No. 2 spot for the first time (ahead of Nike)

- Amazon is on a steady rise.

 

- Snapchat is the favorite social media platform; Instagram fell from No. 2 to No. 3 as TikTok moved up to No. 2.

- TikTok continued to rise despite Trump's ban on use.

- Instagram fell 2 steps in 6 months.

- Teens spend 34% of their daily video consumption on Netflix (gained share) followed by YouTube.

- Cable TV viewers steadily decline

 

- Added survey: Social, political issues

- Generation Z is very interested in issues related to the environment, human right, and safety; ESG

- Spring 2020: Environment, COVID-19

- Fall 2020: The US presidential election and continued black damage

 

 

Key Takeaways

48%의 10대들은 경기가 점점 나빠지고 있다고 생각 - vs. 2020 봄 47%, 지난 가을 32%

48% of teens believe the economy is getting worse vs. 47% in Spring & 32% last Fall

10대가 자체적으로 기록한 지출은 $2,150 사상 최저치를 기록 - 연속 5% 감소, 전년 대비 9% 감소

Teen “self-reported” spending at an all-time survey low of $2,150, down 5% sequentially & 9% Y/Y

소비 지출 축소 분야: 음식(소비 비율은 줄었으나 지출 1순위 유지), 콘서트, 이벤트

Spending less on food & concerts/events 

소비 지출 확장 분야: 비디오 게임, 영화, 가구/방 인테리어

Spending more on video games, movies & furniture

 

Spending & Shopping Behavior

여성 화장품 지출 전년대비 20% 감소; 남성용 스킨케어 12% 증가

Cosmetics spending for females down 20% Y/Y; skincare for females down 3%; skincare for males up 12%

10대 선호 레스토랑/스낵은 Spring survay와 별 차이가 없지만 던킨이 맥도널드를 제치고 한 단계 상승

Top Restaurants/snacks of teens are no different from Spring survey, but Dunkin' one step ahead of McDonald.

가장 좋아하는 온라인 커머스 사이트는 아마존이다. (54%)

54% cite Amazon as No. 1 favorite e-commerce site

18%의 10대 소비자 중 임파서블 푸드의 콩고기를 제일 선호한다.

18% of teens consume plant-based meat with Impossible Foods as the No. 1 choice

비디오게임: 10대 소비 점유율 10% 차지, 새롭게 조사한 결과 63%가 NextGen 콘솔 구매 예상

Video games is 10% of total teen wallet share—new survey high; 63% expect to purchase a NextGen console

 

 

Brand Preferences

86%의 10대가 아이폰을 소유하고 있으며, 다음 핸드폰으로 아이폰을 선택한 비율 역시 89%로 사상 최고치 달성; 2020년 봄 대비 각 1% 증가

86% of teens own an iPhone and 89% expect an iPhone to be their next phone, both all-time survey highs

​루이비통이 10대 선호 핸드백 브랜드 1위 차지, 마이클 코어스 선호도 감소

Louis Vuitton unseats Michael Kors for No. 1 spot as a preferred handbag; Coach gained share

 

COVID-19 Insights

8%의 10대 혹은 가족 구성원이 코로나에 감염되어있다.

8% of teens or an immediate member in their household have had COVID-19 
일을 하지 않는 23%의 10대들은 코로나 바이러스가 그들의 업무 능력에 영향을 미친다고 말한다.

23% of teens not working indicated COVID-19 impacted their ability to work 
76%의 10대는 비대면 형식의 수업으로 학교에 복귀했다.
76% of teens went back to school either in a hybrid format or fully virtual

 

출처: Piper sandler Companies(PIPR)